Diagnostika vozů - zjištění závad - opravy závad - vymazání závad Co to je moderní diagnostika automobilů? V současné době jsou automobily stále více a vybavovány elektronickými řídícími jednotkami, které mají na starosti nejen řízení motoru, ale i celou řadu dalších funkcí. Elektronika nejen rozšířila schopnosti a funkce automobilů, ale umožňuje také lépe určit případnou závadu. Většina řídících jednotek v automobilech je proto dnes vybavena pamětí závad, do které se ukládají informace o zjištěných závadách. Je tak možné poměrně snadno vyhodnotit i závady, které se objevují jen sporadicky a jinak by se velmi obtížně určovaly. Pokud se jedná o závažnější závadu, rozsvítí se zpravidla na palubní desce žlutá kontrolka motoru, tzv. "MIL", která nezhasne dokud chyba není z paměti závad odstraněna. Pomocí diagnostického konektoru ve vozidle je potom možné se k jednotlivým řídícím jednotkám v autě připojit buď pomocí počítače s příslušným programem nebo pomocí speciálního diagnostického přístroje. S tímto vybavením je možné přečíst informace o případných závadách, provádět různá nastavení nebo číst některé další hodnoty, údaje z jednotlivých čidel a to i za provozu vozidla. Vzhledem k tomu, že vývoj elektroniky v autech jde stále dopředu, pomáhá nám v mnoha případech ke správnému určení závady diagnostika automobilů. Diagnostiku závad automobilů v oblasti elektroniky a autoelektriky dělíme následovně: - diagnostika sériová - diagnostika paralelní Diagnostika sériová Znamená propojení speciálního přístroje - TESTERU - se zásuvkou ve vozidle. Tester umožňuje komunikaci s různými řídícími jednotkami (což jsou vlastně počítače) ve vozidle. Elektronických jednotek může být v automobilu i několik desítek .(řídící jednotka pro motor, pro ABS,pro AIRBAG, pro komfortní systémy a mnoho dalších). Diagnostika paralelní Diagnostika paralelní znamená měření fyzikálních veličin převedených na elektronické signály - například pomocí osciloscopu.
|